Airhelp – recenze [2024]. Opravdu stojí za to ji používat?

Přestože letadla obvykle létají skutečně podle letového řádu, někdy jen s malým zpožděním, občas se stane, že dojde k vážnějším nehodám.

Věděli jste, že pokud byl váš let zpožděn alespoň o tři hodiny, máte právo požadovat od letecké společnosti odškodnění? Mnoho lidí si to neuvědomuje a je jasné, že žádná letecká společnost nebude cestující odškodňovat jen tak, z vlastní dobré vůle.

Je třeba požádat o odškodnění a zde začínají schody. Letecké společnosti se se svými zákazníky málokdy dohodnou a případy řeší soudně. Vzhledem k obrovským rozpočtům disponují tyto společnosti armádou právníků, kteří udělají cokoli, aby posunuli rovnováhu ve prospěch dopravce.

Pro běžného občana je obtížné v takovém případě úspěšně bojovat, ale na pomoc přichází AirHelp. Jaká je služba a jaká práva mají cestující obecně? To vše se dozvíte v následující části.

Co to je a jak to funguje?

Než se podíváme na samotnou službu, podívejme se zběžně na práva cestujících v případě zpožděných letů. Nezapomeňte, že tato práva se vztahují na všechny situace, kdy letadlo přiletí se zpožděním nejméně tří hodin. Povinnou podmínkou je také to, že k posunutí doby přistání došlo z viny samotného dopravce, nikoli z důvodů, které nemohl ovlivnit, například kvůli špatnému počasí. Je také nezbytné, aby se odbavení před takovým letem zpozdilo o maximálně 45 minut.

zdroj: https://airhelp.com

Co je vtakové situaci splatné? V první řadě musí společnost poskytovat cestujícím na letišti jídlo a pití zdarma. V případě potřeby musí letecká společnost svým zákazníkům také zaplatit hotel, dopravit je tam a později je dopravit zpět dopravními prostředky, které byly rovněž zaplaceny. Pokud cestujícímu v důsledku zpoždění vzniknou neplánované náklady, které s tím úzce souvisejí, může požádat o jejich náhradu.

Základem je však samotná náhrada. Podle nařízení Evropské unie ES 261/2004 může výše odškodnění činit maximálně 600 EUR. Záleží nejen na rozsahu zpoždění, ale také na vzdálenosti, na kterou se let uskutečnil. Ve stručnosti je to následující:

  • až 250 EUR na všechny lety do vzdálenosti maximálně 1 500 km,
  • až do výše 400 EUR, pokud byl let v rámci EU delší než 1 500 km, nebo mezi 1 500 km a 3 000 km, pokud byl let mimo EU,
  • až do výše 600 EUR, pokud se jednalo o let mimo EU a let byl delší než 3 500 km.

Toto jsou samozřejmě pravidla v kostce, protože podrobnosti, výjimky a zvláštní situace jsou zde velmi rozsáhlé. Jedno je jisté, po silně zpožděném letu se nemusíme smířit se vzniklými náklady a ztrátou času.

Společnost AirHelp, kterou jsme zmínili na začátku, se takovými případy zabývá a pomáhá svým klientům bojovat za jejich práva. Princip této podpory je velmi jednoduchý. Jako cestující zpožděného letu musíte pouze zaslat společnosti žádost, například e-mailem.

Můžeme být požádáni o předložení dalších dokumentů, poté společnost provede analýzu případu. Pokud společnost uzná stížnost za oprávněnou, může převzít veškeré záležitosti spojené s uplatněním nároku na náhradu škody, včetně případného zastupování zákazníka u soudu. Pokud se naopak společnost domnívá, že je stížnost neopodstatněná, nebude poskytovat žádné další služby.

V druhém případě si firma za své služby neúčtuje žádné poplatky. Důležité je, že neplatíme ani v situaci, kdy společnost zadání přijme, ale nakonec náhradu nezíská. Provize jsou účtovány pouze ze získané kompenzace, takže je velmi bezpečné takovou pomoc využít.

Provize. Kolik si Airhelp účtuje za své služby?

Jistě teď usilovně přemýšlíte o tom, kolik to všechno může stát, že? Vše závisí především na tom, jaká náhrada náleží. Při minimální hodnotě, tj. do 250 EUR, si společnost účtuje 63 EUR a jednoduše vyplatí klientovi peníze snížené o tuto částku. Při odškodnění ve výši 400 EUR činí provize 100 EUR, při maximálním odškodnění 600 EUR činí provize 150 EUR.

zdroj: https://airhelp.com

Jak je vidět, jedná se o pevné částky, které již zahrnují DPH. Přesto stojí za to zmínit neobvyklé případy. Pokud klient nemá nárok na žádný standardní strop odškodnění, společnost si jednoduše naúčtuje 25 % z obdržené částky. Těchto 25 % již zahrnuje i DPH.

To jsou samozřejmě pouze základní poplatky. Každý případ může být jiný, a proto nelze vždy použít standardní částky. Společnost však na svých webových stránkách všechny provize podrobně a přehledně popsala. Nejlepší je se s nimi jednoduše seznámit.

Recenze

Je společnost důvěryhodná? Vzhledem k recenzím o něm se zdá, že je to opravdu důstojná nabídka. Zde je třeba zdůraznit skutečnost, že klient se nemusí obávat, že by mu byly účtovány poplatky za cokoli.

zdroj: https://airhelp.com

Případné provize jsou účtovány až po úspěšném vyřízení reklamace u letecké společnosti. Zpětná vazba od Trustpilot je velmi dobrým důkazem společnosti. AirHelp zde získává 9,5 bodů z 10 a toto hodnocení je odvozeno z téměř 2 500 recenzí. Společnost je na trhu od roku 2013, tedy poměrně dlouho, což podle našeho názoru potvrzuje její profesionální přístup na trhu.

Vyplatí se využívat služby?

Nemáme v úmyslu nikoho násilně nabádat k využívání těchto konkrétních služeb, ale jedno je jisté. Při zpoždění letu se vždy vyplatí trvat na svých právech. V případě leteckých společností, jak jsme zmínili na začátku, to bude bez odborné pomoci obtížné. Tyto společnosti mají silnou „právní oporu“, a proto proti nim mohou účinně a především rychle bojovat pouze společnosti jako AirHelp.

Airhelp – dnes 16.06.24 – Speciální nabídka

Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 1 Průměrně: 4]

Airhelp - recenze:

  1. To je všechno hezké a krásné, ale pokusil se někdy někdo získat takovou kompenzaci? Řekněte mi prosím, jak dlouho takové případy v průměru trvají? Třeba má někdo zkušenosti, moc mě to zajímá 😉 .

    1. Já řeším s AirHelp kompenzaci za zrušený let z 15.Června a dnes je 24.11. a nic jsem zatím nedostal, kromě občasných mailů, podle kterých to vypadá, že peníze jsou už téměř na cestě. Například 1.9. mi psali, že WizzAir uznal požadavek jako oprávněný a má až 2 měsíce na to, aby reagoval.. Krom toho mi psali, že WizzAir si od každého cestujícího, který žádá o kompenzaci, vezme poplatek 50€. Měli jsme nárok za dva cestující dohromady na 500€, 100€ prý spolknou nějaké poplatky od WizzAir a ze zbylých 400€ si Airhelp vezme 30%, takže možná někdy dostaneme 280€. A to vše proto, že jsme úplně zbytečně koupili letenky od Kiwi.com. Lidé ze stejného letu, kteří koupili letenky přímo od WizzAiru, dostali už dávno kompenzaci v plné výši bez jakéhokoliv poplatku. Moje přítelkyně letěla 14 dní po mně a dostala od WizzAiru kompenzaci už v září a nemusela nijak bojovat. Společnost to automaticky uznala. Takže příště kupovat letenky přímo od letecké společnosti. Kiwi.com nezprostředkovává koupi letenky, ale přeprodává. Potom, když chcete od Wizzairu nebo jiné společnosti kompenzaci, tak se s Vámi vůbec nebaví, protože „nejste majitelem rezervace“. Jediná možnost je řešit to potom s Kiwi.com, pozažmo AirHelp.

  2. Jak může být takový případ této společnosti vůbec nahlášen? Telefonicky, e-mailem nebo je musíte navštívit?

  3. Zajímalo mě to, protože jsem to jednou zažil, let se zpozdil o téměř 5 hodin, ztratil jsem kvůli tomu spoustu času a vznikly mi značné náklady. Musel jsem si na místě koupit noc v hotelu a nevěděl jsem, že by ji měla zaplatit letecká společnost. Případ se však odehrál téměř před dvěma lety. Znamená to, že se ztratil?

  4. nevíte někdo, jestli mají nějaké stacionáře, kde je můžete osobně navštívit?

  5. Využil někdo tento typ společnosti? Zajímá mě především, zda je provize účtovaná společností AirHelp nízká? Nemám žádné zkušenosti a rád bych takovou podporu využil a získal z ní co nejvíce.

  6. Mám prospěch, po třech letech jsem se vrátil 600eur, celkové poplatky jsou 50%.

  7. Mohu potvrdit, že jsem AirHelp vyzkoušel, a to s úspěchem, před necelými dvěma týdny. Udělal jsem to spíš ze zvědavosti než proto, abych získal nějaké peníze. Můj let z Gdaňsku do Stockholmu měl zpoždění 3 h 20 min. Letenka stála směšných 39 liber a ani zpoždění mi nezkazilo den. Po odeslání formuláře mi přišlo potvrzení, že ho přijali a budou se jím zabývat. Asi po 10 dnech mi přišla kompenzace od Ryanairu, jejíž výše mě překvapila. Pak jsem dostal další e-mail od AirHelp, chtěli vědět, jak to šlo, tak jsem potvrdil, že to šlo hladce a kompenzace byla přijata. Od AirHelp přišel další e-mail, ve kterém mě žádali o zaplacení 175 eur, což bylo asi 30 % odškodného, které jsem dostal. Trochu mě tím překvapili, protože jsem si předtím nepřečetl jejich podmínky. Neváhal jsem jim však tuto částku zaplatit, protože odvedli dobrou práci. Bez nich bych nic nedostal a nevěděl bych, kde udeřit. Rád bych upozornil, že jejich provize je „závislá na úspěchu“, tedy pouze v případě, že se jim podaří případ vyřešit. Stojí tedy za to to zkusit, protože nic neriskujete a můžete jen získat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *