Aliexpress – názory a stížnosti. Vyplatí se tuto platformu používat?

Aliexpress (aliexpress.com) je populární online transakční platformou, která byla spuštěna roku 2010. Tato platforma umožňuje přímý export nakoupeného zboží z Číny až ke koncovému uživateli.

Co je to Aliexpress?

Portál spadá pod správu obchodní skupiny Alibaba, která byla založena roku 1999 a která spravuje i další portály, jako například čínskou verzi vyhledávače Yahoo. Aliexpress je dostupný pro uživatele z celého světa, kteří jsou na platformě registrováni (zcela bezplatně – informace o tom, jak se zaregistrovat, naleznete níže). K dispozici je také mobilní aplikace.

Aliexpress.com nabízí širokou škálu zboží různých kategorií, včetně oblečení, elektroniky, designu, jídla a kosmetiky. Produkty jsou často prodávány přímo čínskými výrobci, což umožňuje jejich nákup za nižší cenu.

Jak začít na Aliexpressu nakupovat. 

Stránka je v současné době nabízena i v jazycích jiných než angličtina, což proces nakupování značně zjednodušuje a dále zvyšuje popularitu platformy v anglicky nemluvících zemích. Pro nové uživatele je k dispozici krátký manuál, který popisuje registrační proces a také proces nakupování.

Před tím, než budete moci začít nakupovat, si budete muset vytvořit účet, skrze který se budete moci na platformu přihlásit. Pokud si přejete vytvořit nový účet, klikněte na tlačítko „Přihlášení/Registrace“ – „Bezplatná registrace“, který se nachází v pravém horním rohu webové stránky.

screen1

Poté opět klikněte na tlačítko „Registrovat“. Dále se můžete registrovat skrze existující Facebookový účet, či skrze vaši emailovou adresu. Pokud se pokusíte registrovat přes vaši emailovou adresu, budete přesměrováni ke speciálnímu krátkému formuláři, ve kterém budete muset vyplnit vaše jméno, příjmení, emailovou adresu a heslo k vašemu nově vytvořenému účtu.

screen2

Registrační proces je velmi jednoduchý a intuitivní a každý začátečník se bude moci zaregistrovat a nakupovat bez větších potíží. Po vyplnění krátkého formuláře bude uživatel automaticky přihlášen, což mu dá možnost začít okamžitě nakupovat.

screen3

Hledání produktu, který vás zajímá, je také velmi intuitivní. Uživatel může využít funkce vyhledávání podle jména, či si může procházet vybrané kategorie. Portál vám také dává k dispozici video, na kterém je vysvětlen proces vyhledávání produktů. Video je k dispozici na oficiálním YouTube kanále AliExpress – Jak najít produkty na platformě AliExpress

Proces nákupu – krok za krokem

Po navštívení webové stránky Aliexpress.com a následné registraci vyhledává uživatel produkty, které ho zajímají za pomoci vyhledávajícího panelu (lupa) či za pomoci kategorií, které se dají dohledat na levé straně domovské stránky. Pokud chce uživatel procházet všechny kategorie, může kliknout na tlačítko „Zobrazit vše.“

screen4

Po nalezení specifického produktu, který uživatele zaujmul, na něj uživatel klikne, čímž otevře produktové okno, ve kterém lze dohledat detaily o produktu, včetně dalších obrázků.

screen6

V produktovém okně si uživatel může například zjistit, kolikrát byl produkt zakoupen jinými uživateli, kolik uživatelů si jej přidalo na svůj seznam přání a jaké je celkové hodnocení prodejce. Počet hvězd indikuje, jak byli uživatelé s produktem spokojeni. Uživatel by si měl vždy pečlivě pročíst popis produktu a projít si zpětnou vazbu ostatních uživatelů.

Pokud je uživatel rozhodnut si daný produkt zakoupit, může kliknout na tlačítko „Zakoupit nyní“, které jej přesměruje k doručovacímu formuláři. Po vyplnění adresy si uživatel může vybrat jeho preferovanou platební metodu. Dostupné metody se odvíjejí od země, ve které se uživatel nachází (další informace o platbě lze dohledat v další části tohoto textu). Po zaplacení požadované sumy a získání potvrzení uživatel čeká na doručení zakoupeného zboží. Pokud si přejete, můžete si projít instruktážní video – Jak nakupovat na platformě AliExpress,

Platba za váš nákup na Aliexpressu

screen9

Tato prodejní platforma nabízí uživatelům několik možností zaplacení, jejichž dostupnost se odvíjí od země, ve které se uživatel zrovna nachází. Ať už se ovšem uživatel nachází kdekoliv, vždy má možnost použít expresní metodu platby, jelikož vůbec nezáleží na měně, kterou platí. Dále má uživatel možnost zaplatit skrze debetní či kreditní kartu. Během platby banka uživatele automaticky převede potřebnou částku na americké dolary (jedinou měnu na Aliexpressu) – celý proces se provádí automaticky, což celý proces nákupu pro uživatele značně zjednoduší. Uživatel by si měl před nákupem projít pravidla jeho banky pro platby v jiných měnách, jelikož si banky mohou účtovat poplatky za převod měn či za vybranou platební metodu.

Bezpečnost transakcí na Aliexpressu.

I když je nakupování na internetu v dnešní době naprosto běžné, mnoho uživatelů internetu se stále bojí o bezpečnost svých údajů při nákupu na cizích stránkách. Přesně z tohoto důvodu Aliexpress prezentuje svoji vlastní politiku ochrany osobních údajů uživatele, což garantuje bezpečné prostředí, ve kterém se uživatel nemá čeho bát (Další detaily lze dohledat ZDE).

Komunikace s prodejcem.

Na produktové stránce si může uživatel dohledat informace ohledně prodejce, kterými je například počet pozitivních recenzí či komentáře, které sdíleli. Velký počet pozitivních recenzí indikuje kredibilitu a upřímnost prodejce. Pokud má uživatel jakékoliv otázky ohledně produktu, může kliknout na tlačítko „Kontaktovat nyní“ a zaslat prodejci zprávu.

screen8

Čekání na doručení

Čas doručení závisí na produktu a na prodejci, který ji určuje a garantuje, že se k vám do jím zadané doby zakoupené zboží dostane. Čas potřebný k doručení se liší mezi USA, Ruskem, či Evropskými státy. Statisticky se k vám produkt dostane do 1-6 týdnů, ale jak již bylo řečeno, vše závisí na zemi, ve které se nacházíte.

Sledování balíku

Poté, co si uživatel zakoupí produkt, má právo na číslo balíku, které mu jej umožní sledovat. Kupce, který má k tomuto číslu přístup pak může balík sledovat a kontrolovat si datum jeho doručení.

Stížnosti a žádosti o vrácení peněz na Aliexpressu

Aliexpress se snaží garantovat plné bezpečí a plnou spokojenost svých uživatelů. Toto se vztahuje i na uživatele v programu zákaznické bezpečnosti. Prodejce má určené časové okno, během kterého musí klientovi doručit slíbený produkt – takzvanou „protekční lhůtu“, která je většinou nastavena na 60 dnů. Sedm dnů před vypršením této lhůty se může kupce dostat do „sporu“ s prodejcem. Pokud prodejce garantuje, že produkt odeslal, může se protekční lhůta prodloužit (až do výše 120 dnů).

Je důležité vědět, že prodejce obdrží platbu kupce pouze v případě, že kupce potvrdí, že mu došel produkt splňující udávaný popis na stránce prodejce (nebo poté, co vypršela protekční lhůta a kupce nepodal stížnost). Pokud bude ovšem kupci doručen produkt, který nesplňuje požadavky, či se liší od popisu udávaného na stránce produktu, může začít „spor“ s prodejcem a vyžádat si celé, či částečné vrácení peněz.

Pokud je spor dobře odůvodněn (je například dodán obrázek produktu), pak by měla být kupci platba vrácena do několika dnů. V případě, že produkt nesplňoval popis produktu, může si kupce produkt ponechat i poté, co mu byly vráceny peníze.

Je nutné platit clo za zakoupené produkty?

Pokud uživatel nakoupí omezený počet produktů pro svoji vlastní potřeba a pokud není deklarovaná hodnota balíku příliš vysoká, pak se za něj nemusí platit clo; Podle zákona nesmí hodnota balíku překročit hranici 150 EUR.

Pokud si ovšem uživatel zakoupí větší počet produktů, čí pokud se hodnota balíku přehoupne přes zmíněnou hranici, bude muset clo zaplatit. V tomto případě musí prodejce potvrdit hodnotu balíku a předat potvrzení o platbě Celnímu úřadu. Poté dostane kupce společně s balíkem i informaci ohledně cla a ohledně toho, jak jej zaplatit. Další názory na Aliexpress jsou zveřejněny zde.

Shrnutí – Výhody a nevýhody platformy Aliexpress

Výhody:

  • Možnost nákupu zboží za atraktivní cenu přímo od výrobců z Číny
  • Dobrý systém zákaznické ochrany
  • Jednoduchý platební systém
  • Mnoho slevových kuponů pro uživatele, což dále snižuje cenu nákupu a bezplatná doručení

Nevýhody:

  • Dlouhá doručovací doba
  • Možnost nákupu nekvalitního produktu a nákupu od nečestných prodejců.
  • Risk nákupu „fejků“
  • Špatná uživatelská podpora v jiných jazycích než kterými je Angličtina, Čínština a Ruština.
Ohodnoťte tento příspěvek!
[Celkem: 17 Průměrně: 3.5]

Aliexpress - recenze:

  1. Nebaví mě čekat na své objednávky, ale ty ceny jsou zkrátka super. Nedokážu si vůbec představit, jaké by to bylo, kdybych nemohl nakupovat na internetu.

  2. Zdravím! Mám otázku.. Moc to nechápu, jelikož si nakupuji poprvé – objednal jsem si pár produktů as i před pěti dny a v historii objednávek vidím nějaké informace ohledně zpracování platby (online platba se vydařila) a je tu něco o pěti dnech, pár hodinách a pár minutách. O co se jedná??? Co je ten odpočet zač? Zamítl někdo moji platbu? Díky za odpověď.

    1. Zdravím.
      Po zaplacení oni několik dní připravuji zásilku k odeslání. Běžně je to do 14 dní. Pak ji „odešlou“ a u zásilky se objeví čeká na doručení a objeví se tam i číslo balíku. Pak už stačí počkat až to naloží na plachetnici a začne foukat vítr směrem k Evropě. Většinou na dopravu mají 60dní, někdy až 90dní (asi v období když nefouká).

  3. Ahoj, nemáš se čeho bát, vše je v pohodě. ☺ Jedná se jen o časové okno, během kterého musí prodejce zaslat balík a dodat ti číslo tohoto balíku ☺

  4. Ahoj, taky jsem tu nový, tak mi prosím pomozte – píše mi to tu u mé objednávky „48 dnů“ – znamená to, že mi vše přijde až za měsíc a půl? Co to je???

    1. No spíš počítejte až 60dní (mimo vánoce, to pak až 90dní).

    2. Poradí někdo jak v Aliexpressu vypnout automatické loadování a tím i přehrávání videí? Bere mi to data. Děkuji.

    3. jakoze 48 dnu se ti zda hodne? nemas obcas nejake zachvaty?
      za prvy to zbozi posilaji z ciny, podivej se na mapu kde to je a pouzij mapu sveta ne mapu cr, za druhy to zbozi se prepravuje v kontejnerech na lodich,ty kontejnery nejsou stejne kontejnery do kterych hazis odpadky, tyhle nemaj kolecka a kontejnerova lod nevypluje drive nez ma nalozeno plnou kapacitu kontejneru ktere jsou nalozeny take na plnou svou kapacitu.

  5. Toto je ochranná lhůta kupce – během tohoto časového okna by ti měl balík přijít (což je potřeba poté na webové stránce potvrdit).

    1. Mám otázku ohladne ochrannaj doby. V ochrannej dobe predajca neodoslal objednávku a ja som pozabudol sledovat čas ochrannej doby. Ochranná doba sa skončila a predajca tovar neodoslal. Otvorit spor už nemožem. Aké mám možnosti? Dakujem za odpoved

  6. Ach jo.. omylem jsem klikl na „zrušit objednávku,“ ☹ co teď? ☹ Samozřejmě jsem již poslal peníze…

  7. Pouze ti zašlou peníze zpět. Pokud si chceš produkt koupit ještě jednou, budeš si muset znovu objednat.

  8. Bohužel… příště si musíš dávat pozor ☺

    1. Dobrý den potřebuji pomoc objednala jsem si několik zbožího na aliexpresu na mem telefonu se ukázalo ze už jsou objednávky na cestě mezi tím se my rozbil telefon a když se zaregristuji teď na počítači tak vůbec se my neukazuje objednané zboží které jsem zaplatila a čísla objednávky nevím prosím nevím co mám dělat nebilato levná zalezitost

      1. No nic jenom bych dodal svoje jméno jmenuji se František Čelko a opravdu radím to kde si nemůžete vyzvednout obědnávku na pobočce zaplatit při převzetí aťužkartou nebo hotově tak u nich radši nenakupovat

  9. Pořádně si přečtěte popis. Vždycky když si vzpomenu na to, že je to od Číňanů, vzpomenu si na obrázku „očekávání vs reality“ na Facebooku. Musíte si dávat pozor…

  10. Můžu platit kreditkou? Zrovna se mi něco zalíbilo.

  11. Jasně – stačí si možnost placení kreditní kartou vybrat při platbě.

    1. Áno, PayPal funguje od číňanů, ale jen na ebay.de 🙂
      Taky tam nakupuji.

  12. Bohužel to v současné době není možné.

  13. Jak můžou šaty stát dva dolary? O_o divný…

  14. Pozor! Lidé si takovéto produkty kupují, protože chtějí získat oblečení za co nejnižší cenu, ale neuvědomují si, že jim balík buďto nikdy nedorazí, nebo v něm bude jen hodně nekvalitní čínské hadry. Produkty z Číny nemusí být nutně nekvalitní (doma máte alespoň 90% vybavení z Číny), ale rozhodně nenajdete kvalitu za pár dolarů.

  15. Smazal jsem si emailovou adresu, kterou jsem používal společně s Ali ☹ Co teď??

  16. Bude jednodušší, když si založíš novou emailovou adresu a na ni si poté vytvoříš nový účet na Ali. Nebo se můžeš registrovat přes Facebook, zabere to jen pár vteřin.

  17. Ali je skvělou platformou, pokud vám jde o ceny, ale pokud si ceníte rychlé dodací doby, pak se porozhlédněte někde jinde, jelikož se k vám kurýr z Číny nedostane do 24 hodin.

  18. Pokud jste se tam ještě nedostali, tak si dávejte pozor na možnost finančních problémů 😛 Je jednoduché si do košíku naházet kvanta produktů, ale někdo za ně poté bude muset zaplatit…

  19. ja sám se objednával od pol dolaru do 100 dolaru a dostal sám každí balík

  20. Ahoj koupil jsem zboží 7prosince a do dnes nic jen mi posílají na email reklamní nabídky na další zboží.

  21. Já nakupuju na Ali poměrně často a vždycky všechno dorazilo (zatím 😀 )…jinak teď už nakupuji jen skrze nějaký cashback portál, protože mi vždycky vrátí nějakou část z nákupu zpět (teď zrovna používám Tipli 😉 )

  22. Dobrý den potřebuju změnit číslo visa karty na svém účtu a nevím jak na to. Poradíte???

  23. Do kolika dolarů si mužu obědnat na ali?

  24. Ahoj poradí mi někdo kolik může stát clo na fotoaparát za 500 $ nebo kde to můžu zjistit? Děkuji

  25. Zdravím, může mi někdo poradit jak si zadat komponenty pro kompletaci šperků (hlavně korálků), korálky a nářadí pro zlatníky? Mimo češtiny jsem němá a i když si zadám překlad, tak to stojí za kulo.,
    Potřebovala bych portál kde je všechno, to asi nejde. A taky jsem si někde přečetla, že musím nakoupit do 25 dolarů a pak je to bez cla a DPH. Pokud máte někdo čas a náladu mi poradit, tak veliký díky. Vetchá vodnářka.

    1. Korálky nekupuji, takže to nevím přesně.
      Ale když objednáváte zboží, objednávejte jen s dopravou zdarma.
      A oni pak posílají každý typ a druh zvlášť a neumím si představit množství korálků od jednoho druhu za 25dolarů 🙂

  26. Kupuji tam roky a není to úplně vpohodě, jak ujišťují někteří moudří. Došel jsem k závěru, že tamní obchodníci jsou pěkně slizký. Bylo by to na dlouhé povídání. Znáte vietnamské kšeftaře? Tak to je podobná sorta. Alíbabaexpres a tisíc loupežníků. Teď přešli na taktiku, že spor přepnou na vrátit peníze i zboží – Do Číny, když zboží je třeba potlučené kvůli lajdáckému (ne)zabalení. Zkuste si takové poštovné zaplatit. A na tom vás dostanou a zůstane vám zmetek za plnou cenu. Někteří lžou, jak když tisknou a setkal jsem se běžně s neposláním, tedy posláním jen naoko a s dodatečným vymáháním poštovného u objednaných freeshipping zásilek. Nic dražšího bych tam raději nekupoval – je to risk. Ale zkuste a třeba uvidíte 🙂 Já jsem objem nákupů snížil.

    1. Dobry den, plne s Vami souhlasim. Objednala jsem naramky, nebyly zrovna levne. A cekala. A cekala. Ihned po uplynuti dorucovaci lhuty jsem napsala prodejci Spinners store – ten odpovel prosim cekej trpelive. A ja opet cekala. Ok, myslim si, jsem v kontaktu s prodejcem….Jenze, nutne je presne v den nedodani, ktery je uvedeny v my orders Open dispute. To jsem neudelala. Ja prece na prani prodejce trpelive cekala!!! A dodnes nemam ani naramky ani penize.

      V kvetnu 2019 jsem objednala drzak na WC papir. Za 9 €. Neprisel. Poucena predeslou nedodanou objednavkou-ihned jsem otevrela dispute. Pak se pretahujete s prodejcem, ktery vam pise dokola NO return&NO Money. Jake zbozi mam vratit, kdyz jsem zadne nedostala? Pomohl aliexpress v reseni sporu a prodejce mi celou castku vratil.

      Takze ano, levne veci objednat, drazsi urcite ne. Dolar, dva, ozelite.

  27. Udělal jsem první objednávku a také poslední. Dodací lhůta měla být 15-30 dní, po 2 a půl měsíce přišlo, že bych měl dostat zboží, stále nic nedošlo a když jsem to urgoval, tak jediná odpověď byla, že tu předali České poště ( ta o ničem neví ) a oni s tím nemohou nic dělat. Nemám žádný doklad, abych to mohl dál dohledávat. Tak mi připadá, že jsem se stal sponzorem Číny.

    Petr

  28. Dobrý den,zaplatila jsem boty,vše v poho,přišla mi obálka že mám boty na celnici,,poslala jsem plnou moc poště i s tím co bylo v obálce,pošta ale chce po mě objednávku s cenou a atd…ale kde jí mám vzít?na objednávkách jsem nic nenašla u svého úctu..díky moc za info

    1. Řádně jsem přes kartu zaplatila,banka provedla platbu na aliepress.com,ale prodejce tvrdí,že platbu nedostal a také proto zboží neposlal.Jak mám dostat peníze zpět na můj účet????Vím,že jsou různé postupy-v angličtině-prostě to nedokážu.Kuchařová

  29. Uz pet měsíců cekam na balik.z toho dva resim s podporou at mi vrati penize nebo poslou opet.zbytecne.radsi nakupuju jinde,kde vam vrati penize a podpora vas neignoruje.

  30. Zdravim. Aktuálně jsem dostal na Ali kupony – konkrétně Aliepress select cupon. Je to několik 2$ kuponů. Není zde napsaný, že to je pro konkrétní obchod. Jenže nevím jak je využít. Při kliknutí na kupon mě to odkáže na stránku anniversary sale. Jenže když cokoliv vyberu, nikde nemůžu najít jak ty kupony použít

  31. Objednala jsem si zboží, peníze se mi z účtu odečetly, ale zboží je stále v košíku. Máte s tím někdo zkušenost, že byste mi poradili, co mám dělat?

  32. Zaplatili jsme za mobil na Ali expresu 183 dolarů. Mobil nepřišel a peníze už 4 měsíce marně vymáháme zpět.

  33. Zdravím, mé zkušenosti s Aliexpresem, občas něco pošlou včas a přijde to v pořádku, bohůžel pozoruji že v poslední době dost podražili, a o to víc posílají šmejdu, ochrana klienta je teoretická, praktická neexistuje. Tvrzení Aliexpresu že odesíláji prodejci platbu až po potvrzení doručení zboží, je nehorázna lež,jelikož s vracenim vašich peněz za nedodani objednávky musí prodávající souhlasit, pokud nesouhlasí máte smůlu,uzavřou spor a peníze nevrátí.Mne několikrát poslali šmejd, myslíte že jsem uspěla s reklamací? ani náhodou, požadujou totiž buď video jak rozbalujete balík, nebo ho chtějí vratit. Už vidím jak někdo natáčí video, nebo balík vráti zpět za nehorázné poštovne. Dokonce jednou mi prodávající tvrdil že,, toto“zboži není jeho. No každopádně nákup na Ali je sice levný ale nese velké riziko že koupíte zajíce v pytli, já se rozhodla že s Aliexpresem končím.

  34. Špatná zkušenost…
    Závadné zboží, žádná odpověď prodejce a samotné Ali mejlem chtělo video a nakonec neuznali závadu a přestali komunikovat.
    Závada byla ta, že do plaveckého triatlonového hrudního pásu pro měření srdečního tepu vnikla voda a zařízení přestalo po prvním použití v bazénu fungovat.

  35. Dobrý den, objednala jsem zboží, ale bez registrace. Při koupi jsem pouze zadala
    e -mail. Jenže bohužel jsem si nevšimla, že jsem se v
    e-mailu o průměru písmenko spletla a zadala špatný. Peníze z účtu byly strženy. Co teď ? Nemám doklad, žádné informace o objednání, zkrátka nic… Jsme zoufalá. Poraďte prosím…

  36. Zdravím jsem tu nový a když jsem si chtěl objednat produkt, tak to pořád vynechává krok 2 kde zadám způsob platby, ale ten krok tam není, takže si nemůžu nic objednat.

  37. Dobrý den objednala jsem si kočárek pro dítě a nevím jestli tam mám dat tu ochranou lhůtu nebo jak mám postupovat už je zaplaceny i zaslány dekuji

  38. dobrý den . Zakoupil jsem na Aliexpresu autorádio za 160 eur . Sice dorazilo , ale jiné a nějaký Simon tvrdí , žeje vše v pořádku a dodané autorádio má stejné parametry … Nechce se mi platit poštovné zpět do Číny , jak bych měl postupovat ?

  39. Zakoupil jsem na ali dvr set cena 230 usd na faktuře 70 us d. na celnici jsem byl za podpodníka a celkove 370 usd .po 2 měsicich jedna kamera je nefunkčni.Psal jsem firmě kecani kolem a NIC chtěl jsem na svoje náklady kameru koupit-nejde to jen v setu Je mne 72 let uznávam jsem pitomec ze jsem naletěl na aliexpress.

  40. Zdravím,chtěl bych se zeptat jestli se dá komunikovat přímo s kupujícím co dal recenzi na zakoupené zboží.něco jako poptat se přímo kupujícího,né prodejce.kvalita,spokojenost atd.

  41. Objednal jsem, zaplatil, zboží dorazilo do cílové oblasti a celní úřady ho zlikvidovali. Co dál ? Jednalo se o dotykový displej na mobil tenkrát za cca 90 USD.

  42. Dobrý den,
    na Aliexpresu nakupuji celkem často, ale teď se mi stalo, že zboží nepřišlo v protekční lhůtě. Objednávku jsem tedy reklamovala, aby mi vrátili peníze. Obchod měl s vrácením peněz celkem problém, ale nakonec jsem je přece jen dostala. Zboží nakonec dorazilo snad po třech měsících a obchod chce zpětně za něj peníze. Bohužel pouze přes PayPal, jinou transakci nepřijímá. Já však účet na PayPal nemám.
    Nemáte někdo zkušenosti jak by se dala tato situace vyřešit?

  43. Nakupuji u Ali asi 4 roky, některé balíčky se ztratí, někdy přijde nepoužitelná věc(třeba čtečka karet, strčil jsem jí do PC a chovalo se to jako zkrat). Teď mi ale nehorázně vytočilo, že u zboží za 46 USD, které nebylo doručeno, po mě chtěli, ať prokážu do 3 dnů, že mi opravdu nebylo doručeno(jak asi?) a o peníze jsem přišel!!! Psal sem na poštu, ale ti mi sdělili, že u těchto zásilek, doručení nijak nesledují.

  44. Z ali nakupuju pravidelně, vždy jen malé položky (cca max 150 kč). Zatím mi vše přišlo, někdy za 3 týdny někdy za 6 ale vždycky dobře zabalené. Vetšinou kupuji propisky, markery, brush pens, washi pásky, linery….všechno mi hezky psalo a bylo to za ,,babku,,. Na elektroniku a oblečení nemám odvahu. Taky vždy kontroluji recenze nejen na zboží co si chci objednat ale i na obchod. Ideální je když zákazníci nahrají i fotky.

  45. Některé zboží dorazilo v pořádku, odpovídalo nabídce a bylo funkční, některé ale ne. Po opakovaných zkušenostech s obdržením nekvalitního a poškozeného (ne přepravou, ale přímo od prodejce) zboží, jsem opakovaně v procesu objednávky na AE uvedl, že akceptuji dodání pouze bezvadného, bezchybného, precizně zpracovaného zboží. Přesto jsem přes AE obdržel opakovaně zboží poškozené (nekvalitní povrchová úprava – škrábance, promáčkliny) i nefunkční (elektronika nefungovala, nebo mechanické provedení výrobku znemožňovalo jeho funkci). Komunikace s prodejci, aby zaslali nové, bezvadné zboží, kdy jsem těmto poskytl řádnou fotodokumentaci vad dodaného zboží, je jen ztrátou času. Nikdo z nich (to píšu o desítkách případů) se nezachoval jako slušný prodejce – nikdo z nich reklamaci relevantně neřešil, maximálně nabídli směšné „slevové kupóny“ uplatnitelné při dalším nákupu od nich. Zkusil jsem v těchto případech „spor“ – reklamaci prostřednictvím AE. Zpočátku jsem byl v reklamacích přes AE úspěšný i když tyto trvaly neskutečně dlouho a možnost relevantního – volného vyjádření zákazníka, je při reklamaci znemožněna předpřipravenými volbami od AE. Rovněž je ze strany AE omezena možnost dodání důkazů (příloh) k reklamaci formou i množstvím (zapomeňte na nejběžnější formát PDF, zapomeňte na více jak 3ks fotografií JPG). Aktuálně (dnes je 19.08.2020) zašel AE tak daleko, že při reklamaci zcela znemožnil vyjádření zákazníka k průběhu reklamace, zcela znemožnil vyjádření nesouhlasu zákazníka s řešením reklamace podle AE a přestože při reklamaci jasně zvolíte variantu slevy za poškozené, vadné zboží, AE toto zcela ignoruje a požaduje při reklamaci vrácení zboží do Číny. Je jasné, že odeslání zboží zpět do Číny je nákladné, mnohdy dražší než cena zboží. A zákazník to nemůže ani odmítnout, ani se k tomu jakkoliv vyjádřit. Tohle nemá nic společného se slušným obchodováním dle běžných, ustálených pravidel v r. 2020. Prodávat nekvalitní, poškozené a nefunkční zboží bez možnosti relevantní obrany zákazníka, bez možnosti relevantní, ekonomické reklamace, je nemorální a opovrženíhodné.

  46. Na Aliexpres je fajn nakupovat kraviny ale třeba také akumulátory do kamer atd. Co se týká dílů na auta, tak v žádném případě nekupovat takové díly jako váhy vzduchu nebo lambda sondy. To je naprostý šunt a diagnostika takoví díly označí jako vadné. Top jsou vlastní zkušenosti. Mechanické díly v pohodě.

  47. Dob­ry den, mam do­taz, bo­hu­zel nam pres uka­zu­ji­ci se chy­bu pri plat­be kar­tou odes­la plat­ba za jed­no ob­jed­na­ne zbo­zi tri­krat. Mu­ze­me oce­ka­vat vra­ce­ni pe­nez sa­mo od se­be, ne­bo se ma­me ne­kam ozvat? De­ku­ji za po­moc

  48. Ahoj nakupoval jsem tam drobnější věci ale bohužel prodělal jsem i přes vypadající snahu vyreklamovat poškozené zboží a nebo zboží které bylo úplně jiné nebo malé jsem dopadl špatně, pokud chcete háčky do kuchyně a nebo sáčky do koše asi to jde ale pokud chcete něco cennějšího nebo dokonce elektroniku tak bych se obával že čínští šmejdi vám zašlou něco jako obal s cihlo uvnitř. Mám několik takových obchodů s nimi al 15 dní na reklamaci když obchodník neodpovídá nebo píše přes automat nesmysly bohužel nevedou k žádné dohodě. Strávíte nad tím tolik času že to fakt nestojí zato. Zvažte teda zda raději nepřiplatíte s Evropskou zárukou na 2 roky a možností zboží rozumně reklamovat a mít to co jste si koupili (u elektroniky oni fakt fixlují a nemáte to co píší, posílal jsem jim důkazy fotky rychlostí zařízení nebo obsah ale smůla.. máte pramalou šanci.

  49. Dejte si pozor na podvod AliExpress. O objednané zboží jsem nepřišel a přišel jsem o peníze. Když jsem psal na AliExpress, nějaký stroj mi ještě 3 měsíce psal, že mám přijít na místo. Pozor, jsou to podvodníci

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *